Arenal - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Buitengewoonverlof2015 - WaarBenJij.nu Arenal - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Buitengewoonverlof2015 - WaarBenJij.nu

Arenal

Blijf op de hoogte en volg

08 Mei 2015 | Costa Rica, Fortuna

We nemen afscheid van La Cruz, met het idee hier nog eens terug te komen. Adressen zijn uitgewisseld en we gaan op weg naar vulkaan Arenal. De reis is prachtig, voert door mooi groen landschap en langs Lake Arenal.
We komen aan in La Fortuna, een schreeuwerig Amerikaans aandoend stadje. Het hotel biedt zicht op de vulkaan. Viesta del Cerro.
Bij het openen van mijn koffer blijkt dat ik een verstekeling aan boord heb. Ik dacht een gekko, maar bij het optillen van de koffer sta ik oog in oog met een schorpioen van 10 cm. Ik besluit hem direct dood te slaan. Tom viindt het jammer dat ik geen foto heb gemaakt, ik wijs hem de restanten op de muur, maar die zijn geen foto waardig.
Het is hier regenachtig, we gaan naar de Hanging bridges, hangende bruggen door het oerwoud, die normaal goed zicht bieden op de vulkaan en omgeving. Het zicht is minder, maar wij genieten wel van de dingen die we zien. Het enige dier dat we hier spotten is een neusbeer.
Daarna de vlindertuin bezocht en nog een mooie foto gemaakt van Lake Arenal. Hier waren Amerikanen een boottochtje aan het maken. Avond afgesloten met een echt diner in de BK. Bestellen, eten, betalen...ehm...betalen?! Portomonnee vergeten!
Bij thuiskomst blijkt Tom 2 teken te hebben, dus weer gewaarschuwd?
WE KRIJGEN ER STEEDS MEER TAKEN BIJ: kleding en schoenen uitkloppen en controleren, elkaar controleren op teken, of zoals Tom zegt: effe aap vlooien.

  • 08 Mei 2015 - 10:11

    Wil:

    Rens had je nog zo gewaarschuwd om geen schorpioen mee te nemen. Met al die taken erbij kom je tijd te kort. Verlengen????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Fortuna

Actief sinds 15 April 2015
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 9018

Voorgaande reizen:

15 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

17 Mei 2015 - 26 Mei 2015

Panama

26 April 2015 - 17 Mei 2015

Costa Rica

21 April 2015 - 26 April 2015

Nicaraqua

Landen bezocht: