La Cruz - Reisverslag uit La Cruz, Costa Rica van Buitengewoonverlof2015 - WaarBenJij.nu La Cruz - Reisverslag uit La Cruz, Costa Rica van Buitengewoonverlof2015 - WaarBenJij.nu

La Cruz

30 April 2015 | Costa Rica, La Cruz

We verlaten Nicaragua, op naar Costa Rica.. onderweg mooi zicht op beide vulkanen van Isla Ometepe. Grensovergang verloopt goed, al wil de douaneambtenaar wel weten waar wij heen gaan en wanneer wij verder gaan naar Panama. Hij wil de vliegtickets van Panama zien, die hebben we nog niet. We showen hem een overzicht van onze reis, waar de vliegreizen op staan , hij doet net of hij het leest, op de verkeerde bladzijde, en zegt met een uitgestreken gezicht: Is good you go. Was de reis naar de grens mooi? Laten we zeggen: er is veel te zien, veel ongerepte natuur, maaar heel veel vuil langs de weg. We rijden langs het meer van Nicaragua waar we een prachtig zicht hebben op de vulkanen van Isla Ometepe, maar ook hier staan al windmolens die dit uitzicht verpesten. Kapotte wieken vd windmolens blijven gewoon in het landschap liggen. Veel suikerriet en kokosnootplantages en hier zien we grotere koeienfarms, vleeskoeien. Als we onderweg een foto nemen sta ik onverwachts oog in oog met een varken, gelukkig is hij zo lui als een varken en neemt hij niet de moeite om beide ogen te openen of op te staan.
Bij de grens staat veel vrachtverkeer en weer moeten we van allerlei papieren invullen. Onze verse rijpe mango wordt in beslag genomen die mogen we niet invoeren. Alles wordt weer gecheckt, dit is een beruchte smokkelroute voor drugs.
Als we onze nieuwe huurauto hebben trekken we eindelijk Costa Rica in. Ook op de weg staat om de paar kilometer politie om auto's te controleren op drugs. Costa Rica ziet er gelijk al wat anders uit, de huizen zijn wat beter onderhouden, al kun je de meeste onderkomens nog niet de naam huis geven, maar het lijkt of de mensen het hier toch wat beter hebben
We komen aan bij canas castillas. Tom denkt wat een zooitje, moeten wij in zo' n kippenhok verblijven.? Ik eet geen kip en ik ben geen kip, Zullen we maar verder gaan? Ik ben er ook niet zo gerust op, maar zeg dat we eerst maar even moeten kijken. We worden vriendelijk welkom geheten door Agi, een Zwitserse die hier 18 jaar geleden heen getrokken is met haar man zij hebben hier een klein paradijsje gemaakt, dus wij blijven.