La Cruz - Reisverslag uit La Cruz, Costa Rica van Buitengewoonverlof2015 - WaarBenJij.nu La Cruz - Reisverslag uit La Cruz, Costa Rica van Buitengewoonverlof2015 - WaarBenJij.nu

La Cruz

30 April 2015 | Costa Rica, La Cruz

Het is hier prachtig!
We hebben een eigen onderkomen, midden in de bush. We zitten tussen de apen, krokodillen, luiaards en andere dieren.
We gooien onze waardevolle spullen in een kluis, toetsen een code in, zodat alles veilig opgeslagen is en gaan op onderzoek uit. Er zijn verschillende wandelpaden aangelegd door de eigenaar en wij besluiten 1 wandeling te maken. Binnen 10 minuten ben je hier je orientatie kwijt, en weet je dat het niet slim is om zomaar ergens te gaan wandelen en dat ook nog zonder water!
Gelukkig is deze wandeling te overzien, maar de warmte en hoge luchtvochtigheid maken het tot een intensief rondje. Wel een prachtig rondje met zicht op bananenbomen, citroenbomen, kokosnoten, heel veel bloemen en een rondtrekkende apenfamilie.de wandeling kost ons twee en een half uur.
Na de wandeling heerlijk ontbeten en op naar de Atlantische kust. De wegen er naar toe zijn onverhard, maar de baai is mooi. We zien pelikanen, allerlei andere vogels en een haai, grapje! Tom is het water al uit, de held.
Helaas komen we bij vertrek vast te zitten in het zand. De achterbanden graven zich steeds dieper in. Met vereende krachten lukt het om weg te komen, dat weten we ook weer, niet parkeren in het losse zand.
Bij thuiskomst moeten we even onze papieren ordenen want die hebben we zomaar in de kluis gegooid. Agnes welke code heb je ingetikt? Ehm... ik dacht mijn geboortedatum, Tom tikt de code in, nee kluis gaat niet open, o even denken hoor,....we proberen van alles, maar buiten een hoop lawaai van het alarm, gebeurt er niks. Papieren zitten echt safe! Nou eerst maar eens eten en slapen dan zien we morgen wel verder. We eten in een gezamenlijke ruimte samen met andere gasten. De meesten zijn Duits of Zwitsers.Het eten is goed en met elkaar is het erg gezellig. We wisselen met elkaar uit waar we geweest zijn en wat mooie plaatsen zijn om naartoe te gaan. Iedereen is er wel van overtuigd dat het hier de mooiste plek is en iedereen blijft hier langer hangen dan ze in eerste instantie dachten. Wij ook.

• 30 April 2015 - 21:17

Jozé:

Jullie blijven waarscijnlijk nog iets langer dan gedacht.

• 30 April 2015 - 23:35

Maria:

Raak aub het spoor niet bijster!!!
    Genieten!

• 01 Mei 2015 - 18:15

Henny:

Dat wordt een hele goedkope vakantie met zo,n kluiscode