Nicaragua - Reisverslag uit Masaya, Nicaragua van Buitengewoonverlof2015 - WaarBenJij.nu Nicaragua - Reisverslag uit Masaya, Nicaragua van Buitengewoonverlof2015 - WaarBenJij.nu

Nicaragua

Door: agnes

27 April 2015 | Nicaragua, Masaya

Masaya is een echte handelsstad, er heerst veel bedrijvigheid. In goede en slechte zin. MENSEN ZOEKEN ALLEMAAL naar een middel van bestaan door wat ze ook maar hebben , te verkopen op straat, fruit, koek, snoep, handwerk keramiek, houtsnijwerk etc. Kinderen vlechten van suikerriet bloemetjes die ze in de handen van toeristen leggen op zoek naar wat extra geld. Het leven speelt zich af op straat en in de parken. Wat een lawaai produceren die mensen,. HET is wel gek dat wij voor het slapen gaan nog even goaan zwemmen terwijl de meeste mensen hier nog geen water hebben om te drinken. Niet te lang bij stil staan.
WE drinken koffie in het park en verwonderen ons over alle mensen. We volgen de gesprekken, of maken er ons eigen verhaal van. Leuk om te doen.
Na de eerste dagen lijkt het of het een beetje begint te wennen het reizen.
Helaas gaan we nu al bijna uit Nicaragua weg. De doelen die wij ons stelden hebben we niet allemaal kunnen halen, maar daar zijn we al nooit zo goed in geweest, dus daar malen wij niet om. Het is jammer, maar dan zouden we alleen aan het reizen geweest zijn. Daarom hebben we besloten een paar dagen op dezelfde plek te blijven, dat scheelt weer pakken. Wat een gedoe!
Waar stop je wat, wat heb je wel nodig wat niet: koffer open, koffer dicht, o voucher zit onderin : Koffer open koffer dicht, Tom waar heb je dit, koffer open koffer dicht, sleutel kwijt, okee, koffer open koffer dicht. VERmoeiend hoor reizen. Dan komt de hoteleigenaar ook nog eens zeggen dat de voucher niet klopt, he verdamme, nou dan moet ie maarbellen hoor, weer koffer open, gelukkig goede voucher gevonden, koffer dicht. En de hele tijd ben je van alles kwijt.En als je ggeen gedoe hebt met de koffer, heb je wel gedoe met de moneybelt. Doe ik dat ding wel of niet om, hoeveel geld erin pfft.
Uiteindelijk besluiten we zo simpel mogelijk gekleed te gaan, wat voor ons geen probleem is en zo min mogelijk mee te nemen. Datbwerkt het beste. Net nu we dit door hebben gaan we Nicaragua verlaten. OP naar Costa Rica naar nieuwe avonturen. We zullen Nicaragua missen.

• 27 April 2015 - 17:00

Wil En Theo:

Zo te lezen is er niets veranderd wat plannen betreft, maar jullie hebben nog tijd om het onder de knie te krijgen.

• 27 April 2015 - 17:00

• 27 April 2015 - 17:01

• 27 April 2015 - 17:01

• 27 April 2015 - 17:13

Wil:

Waarom dit er nu 4x moet staan weet ik ook niet. Jullie zien het al bij mij gaan ook dingen mis.