Arenal 2 - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Buitengewoonverlof2015 - WaarBenJij.nu Arenal 2 - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Buitengewoonverlof2015 - WaarBenJij.nu

Arenal 2

11 Mei 2015 | Costa Rica, Fortuna

We zitten in het land vd vulkanen,maar hebben nog geen blik kunnen werpen in een actieve krater. Dat gaan we vandaag doen bij vulkaan Poas. We moeten 2 en een half uur reizen, dus vertrekken vroeg. Er is geen garantie dat we goed zicht hebben op de krater, bewolking en uitstoot van gassen kan roet in de krater gooien. De reis er naar toe is prachtig. Smalle wegen die stijgend en dalend om de vulkaan heen slingeren met prachtig groen en bloeiend landschap. Autorijden betekent hier constant op je qui vive zijn. Vrachtwagens steken op eensteile helling zomaar even achteruit, of halen inwnneer ze maar willen, de ander zorgt maar dat ie aan de kant gaat. Vaak staan ze met pech onderweg, of stoppen midden op de weg om wat fruit te kopen bij een fruitstalletje langs de weg, waarvan er miljoenen zijn. Ook supermarktjes zijn in dit land oververtegenwoordigd. Onderweg trekt de lucht open en wij krijgen, wat een geluk!!, goed zicht op de krater, de zwaveldampen, het meer en de gevolgen van vroegere uitbarstingen. Je mag hier maar max 20 min verblijven, geloof me vanwege de stank wil je ook niet langer blijven.we wandelen nog naar het andere meer, waarbij we mooie vogels, eekhoorns en planten zien. Later is de krater niet meer te zien, helemaal dichtgetrokken. Bj thuiskomst ff gezwommem, ff controle op teken en dan mjammie naar de BK. Eten besteld, betalen....ehm...betalen...geen portomonnee. Gauw terug naar hotel, al bied iemand aan ons geld te lenen. Wij rijden snel heen en weer, ligt er onderweg een auto op zijn kop in de sloot. Gelukkig niks met ons gebeurd, maar deze ongelukken vinden wij geen wonder. Onze pinpas werkt helaas niet bij elke bank, vervelend. Even uitzoeken hoe dit werkt. Bij de bank treffen we weer Amerikanen die we eerder ontmoet hebben, leuk. Vanavond hebben we weer geluk, het kan niet op vandaag, we hebben de eerste tropische regenbui! Ben benieuwd hoe zuur deze regen is, immers de zwarte rook die de vrachtwagens uitstoten lijkt wel op een vulkaanuitbarsting.