Nicaragua - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Buitengewoonverlof2015 - WaarBenJij.nu Nicaragua - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Buitengewoonverlof2015 - WaarBenJij.nu

Nicaragua

Door: agnes

25 April 2015 | Nederland, Nederland

We vertrekken uit Managua, besluitenn niet noordwaarts te gaan naar Leon maar meer zuidwaarts naar Masaya.Dit is een wat kleiner dorpje met veel handnijverheid. De weg er naar toe is druk, mensen lopen gewoon midden op de wegen met koopwaar op hun hoofden proberen ze je te verleiden tot koop. Bussen zitten overvol, zelfs zo vol dat er plotseling eentje vanuit de achterdeur uitvalt midden op de weg. Geen probleem hij wordt er vanzelf weer ingesleurd.
LACHEND VERVOLGEN ZIJ HUN WEG.
De gps werktnauwelijks, hier kennen ze geen straatnamen maar spreken van 1 blok oost en dan 3 blokken zuid, nou stel dat maar eens in. Maar met printscreen vd tablet en gps komen we redelijk ver. Onderweg naar Masaya worden we na het rijden van een rotonde aangehouden door de politie. Wij denken dat dit geen probleem zal ople eren want alle papieren zijn in orde. HELAAS! waar gaan wij heen? MAsays? Dan heb je de rotonde verkeerd genomen want je reed rechtdoor. Maar meneer alle wegen gingen rechtdooR. IK versta u niet, u krijgt een bekeurin, u moet 1800 cordoba betalen. Nee dat doen we niet, we deden niks fout. Kom dan de papieren maar halen op het politiebureau. Okee wij hebben alleen dollars. Dan kost het 25dollar. Nee dat doen wij niet , TIEN . Is goed maar snel, doe het in dit zakje, dagmeneer dag mevrouw en lachend geeft hij ons een hand, hoezo geen corruptie?
Wat een land en wat zijn wij naief om te denken dat dit niet meer van deze tijd is. We moeten er ook maar om lachen en vervolgen onze weg naarMasaya waar nog heel veek rotondes volgen. Welke richting moeten wenemn? Hopen dat we geen qgent meer treffen.dat doen we ook niet. Wel beveiligingsmensen met mitreilleurs, alles kan in dit land, iedereen loopt onderhNDmet een wapen.
We komen aan in Massaya, het lijkt wederom een ghetto.Ons hotel staat in een achterbuurt vlakbij een garage waar mensen zo zwart als roet op de stoep zitten en ons op zo'n manier gade slaan dat we er huiverig van worden. Toch besluiten we de nacht hier door te brengen

• 25 April 2015 - 12:28

Thea En Erik:

Hoi wat super leuk om te lezen !!!!!! Het is zeker een andere wereld als europa alles draaid om geld en corruptie zelf ook meegemaakt op jamica zo herkenbaar !!!!
    Maar zo maak je ook wat mee toch nooit saai ha ha ha .
    Heel veel plezier nog en lekker genieten samen en veel schrijven beleven wij ook jullie vakantie mee xxxx groetjes Erik en Thea maijer en de kids

• 25 April 2015 - 22:20

Jozé Mocking:

Als de GPS wel had gewerkt had je toch je eigen route genomen dus maakt niet uit dat die niet werkt.
    En dan merk je weer hoe goed van vertrouwen je bent met die politie. Wij denken dat de politie niet corrupt is jullie leren in elk geval snel. Als je nog een politie tegen komt op een rotonde gewoon rondjes blijven rijden tot ze er dol van worden. Veel plezier nog en blijf schrijven.